Hogyan éljük túl a pánikbetegséget az iskolában?

A pánikbeteg középiskolások és egyetemisták egyik legnagyobb félelme, hogy a rohamok az iskolában, akár egy tanóra vagy előadás kellős közepén törnek majd rájuk, így a végén akár már nem is képesek reggel elindulni. Ebben az esetben érdemes beszélni az iskolapszichológussal és a tanárokkal, és utóbbiakkal megbeszélni például, hadd üljünk a teremben közvetlenül az ajtó mellett, illetve, hogy kimehessünk az óráról kérés nélkül, ha szükséges.

Az órákon mindig az adott feladatra koncentráljunk

A rohamok megjelenésének kockázatát lecsökkentheti a diák, ha megpróbál kizárólag az adott eseményekre koncentrálni. Jegyzeteljen le mindent, amit a tanár mond: az aktív tevékenység segít lekötni a figyelmét, így nem is gondol egy esetleges pánikrohamra. Ha épp nem kell írni, és feladatot sem ad ki a tanár, figyelemelterelésnek a rajzolgatás is megfelel. Ha az egyik teremből a másikba való átsétálástól félünk, időzítsük a dolgot a legoptimálisabb körülményeknek megfelelően. Ha tehát tömegben könnyebben kialakul pánikroham, üljünk még egy kicsit az osztályban az óra vége után, és várjuk meg, míg minden más átmegy. Ha épp az ellenkezője igaz, azaz egyedül félünk, ismerkedjünk meg valakivel, akinek ugyanott lesz a következő órája, és menjünk át együtt a másik teremhez.

Az iskola utáni programok jótékony hatásai

Érdemes az iskolában működő szakkörökön, edzéseken vagy más foglalkozásokon is részt venni, legyen az akár színjátszás, akár foci. A hasonló érdeklődésű diáktársak közelsége jó hatással lesz ránk, tehetségünk kibontakoztatása pedig növeli az önbizalmunkat. Különösen akkor érdemes bent maradni tanítás után az iskolában, ha egyébként egyedül lennénk otthon; hiszen megnyugtató a tudat, hogy ha bármi baj történne, tudunk segítséget kérni.

Az Alpha-Stim AId számtalan esetben bizonyította már hatékonyságát a pánikbetegség gyógyszermentes leküzdésében!