Apró trükkök, amik segíthetnek pánikroham idején

A pánikroham megkeseríti nemcsak a te életedet, hanem a környezeted is megsínyli azt.

Tudj róla, hogy ez egy betegség. A pánikrohamra hajlamos ember kerüli a tömeget, a nagyobb társaságokat, egy idő után pedig már a ház elhagyása is nehézségekbe ütközik. Sajnos sok esetben, ebben a szorongásos betegségben a fizikai tünetek dominálnak, aminek következményeként nem kerül időben megfelelő szakorvoshoz a beteg.

tippek pánikbetegség kezelésére

A pánikbetegség kezelése hosszan tartó folyamat, a “gyógyulási” kilátások jók!

A pánikbeteg kezelése hosszan tartó folyamat, a “gyógyulási” kilátások jók! Az ebben a betegségben szenvedő emberek kilátásai jók, idővel a normális napi tevékenységek visszakerülhetnek a normál mederbe. Ehhez gyakran több felületen is érdemes tenni önmagunkért.

Ha az orvosod pánikbetegségre gyógyszert ír fel, nehogy abbahagyd egyik napról a másikra a szorongáscsökkentő szedését, mert nagy valószínűséggel visszaesel és még nehezebb lesz a kilábalás.

A pánikrohamra nem tudsz felkészülni, általában előzmény nélkül, úgyszólván derült égből villámcsapásként jelentkezik. A pánikroham leggyakoribb tünetei a felgyorsult szívverés, remegés, szédülés, ájulásérzés, légszomj, mellkasi vagy hasi fájdalom. Természetesen a pánikbetegségben szenvedő a roham jelentkezésekor tudja kontrollálni azt, de ezt csak jól megtanult rutinnal lehet megvalósítani.

A pánikbetegség kezelése történhet gyógyszerekkel, terápiával és szorongásoldó technikák alkalmazásával. Vélhetően ezek kombinációjának alkalmazása lehet a leghatékonyabb megoldás számodra. Gyógyteák fogyasztásával is támogathatod a szervezetedet. A szorongás oldására alkalmazott technikák többfélék lehetnek. A legismertebb legjobban bevált módszer a légzéstechnika alkalmazása. Természetesen ne a pánikroham közepén kezdd el begyakorolni! A tünetmentes időszakban próbáld meg jól megtanulni, hogy ha úgy adódik, akkor jól tudd alkalmazni.

Kezdeti időszakban jó megoldás lehet a zacskóba légzés, mely technika segít a hiperventilláció kontrollálásában. A szapora légzéssel erős szívverés szokott párosulni, de ha tudod kontrollálni a légzésedet, akkor nagy valószínűséggel a szívverésed is visszalassul a normál értékre. Segíthet a hasizom behúzása és kiengedése is, mely jól oldja a testedben felgyülemlett feszültséget.

Esetleg kipróbálhatod, hogy más figyelemelterelő, koncentrációt igénylő tevékenységbe kezdesz. Például az okostelefonokon már nagyon jó játékok találhatóak, amelyek teljesen ki tudják az agy bizonyos funkcióit iktatni. Mivel a játékra koncentrálsz, így az agyad más receptorai pihenő módba kerülnek.

De kipróbálhatod azt is, hogy vízszintesbe teszed magad és pihensz egy kicsit, vagy pont az ellenkezőjét teszed és sétálni vagy kerékpározni indulsz. Mindkét irány jó megoldás lehet.

Szükség esetén pszichológus, vagy pszichiáter segítségét is igénybe tudod venni. A tüneteid oldására jó megoldás lehet még az apró elektromos impulzusokat alkalmazó Alpha-Stim készülék, melynek használata könnyen megtanulható és nem okoz függőséget.

A készülékről ide kattintva találsz pontos információkat.